Michał Laskowski
Streszczenie
Problem ochrony kupującego przed oszustwami sprzedawców internetowych stanowi wyzwanie dla projektantów współczesnych platform zawierania transakcji on-line. Niebezpieczeństwo jest spowodowane przede wszystkim przez problem z uwierzytelnieniem użytkowników. Duże serwisy aukcyjne (Allegro.pl, eBay.pl) umożliwiają dochodzenie do 100% kwoty zakupu odszkodowania w przypadku niedotrzymania lub otrzymania towaru znacząco niezgodnego z opisem. Artykuł jest analizą sposobu odzyskiwania środków podczas procedury programów ochrony kupujących.Opis przypadku autora potwierdza tezę, iż programy ochrony kupujących nie dają gwarancji bezpieczeństwa zakupów w internecie. Wypłacenie odszkodowania w wyniku poniesionych strat zależy tylko od polityki serwisu transakcyjnego. Regulaminy programów ochrony kupujących bezpośrednio nie gwarantują otrzymania odszkodowania.
Programy ochrony kupującego w internetowych serwisach transakcyjnych
Artykuł