Rola Internetu w handlu międzynarodowym

Eugeniusz Gostomski, Tomasz Michałowski

Streszczenie

Dynamiczny rozwój Internetu należy do najbardziej spektakularnych zjawisk na świecie z okresu ostatnich 20 lat. Internet wpłynął w olbrzymim stopniu na sposób prowadzenia działalności gospodarczej i stworzył zupełnie nowe możliwości w zakresie sprzedaży produktów i usług. Internet ze względu na globalny zasięg stał się również narzędziem intensyfikacji handlu zagranicznego. Umożliwia on nie tylko zbieranie informacji o rynkach zagranicznych i promowanie produktów na stronach internetowych sporządzonych w języku zagranicznych nabywców, ale także dokonywanie bezpośredniego eksportu i importu za pomocą elektronicznych kanałów dystrybucji. Międzynarodowy handel internetowy cechuje się wysoką dynamiką. W 2013 roku największym eksporterem dóbr przez Internet była Wielka Brytania, a importerem Francja.

 Rola Internetu w handlu międzynarodowym

Artykuł

In order to view this page you need Flash Player 9+ support!


Get Adobe Flash player