Zarządzanie usługami IT jako źródło innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora ICT w Polsce

Magdalena Ciesielska

Streszczenie

Efektywne zarządzanie usługami IT jest zagadnieniem aktualnym i wciąż doskonalonym zarówno przez świat nauki jak i biznesu. Wysoka dynamika rynku oprogramowania, globalizacja oraz świadczenie wysokiej jakości usług IT są wyzwaniami, któremu muszą stawić czoła małe i średnie przedsiębiorstwa. Poszukiwanie obszarów innowacji w MŚP może być zorientowanie nie tylko produktowo, ale także procesowo czy organizacyjnie. Narzędziem wspomagającym zarówno innowacje procesowe jak i organizacyjne w procesie świadczenia usług IT są dostępne na rynku standardy i zbiory dobrych praktyk. Celem artykułu jest identyfikacja barier i korzyści związanych z wdrożeniem narzędzi ITSM w MŚP sektora ICT w Polsce oraz ich interpretacja w kontekście wdrożenia innowacji. Artykuł przedstawia wyniki badania pierwotnego na 345 małych i średnich przedsiębiorstwach sektora ICT w Polsce.

 Zarządzanie usługami IT jako źródło innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora ICT w Polsce

Artykuł

In order to view this page you need Flash Player 9+ support!


Get Adobe Flash player