Zainteresowanie pokolenia Y usługami bankowości internetowej – wyniki badania empirycznego

Justyna Rutecka, Joanna Bednarz

Streszczenie

Dostęp do Internetu sprawia, że każda gałąź gospodarki próbuje korzystać z tego kanału chcąc poszerzyć swoją ofertę i dotrzeć z nią do jak najliczniejszego grona nabywców. Tak dzieje się również w świecie usług bankowych. Wpływ na te zmiany mają także sami klienci, którzy obecnie oczekują szybkiego i wygodnego dostępu do banku, produktów i zgromadzonych środków finansowych. Oczekiwania te charakteryzują głównie reprezentantów młodszego pokolenia, którzy są aktywnymi uczestnikami w sieci. Artykuł przedstawia wyniki badania empirycznego, którego podstawowym celem było zbadanie zainteresowania Polaków należących do pokolenia Y usługami bankowości internetowej. Istotne znaczenie miało również wskazanie rodzajów usług, które cieszą się największym zainteresowaniem oraz powodów, dla których klienci korzystają z tego kanału dystrybucji i komunikacji. Wpisuje się on w działania badawcze prowadzone przez banki zmierzające do lepszego poznania tej odmiennej, młodej grupy klientów. Przeprowadzona analiza wykazała, że przedstawiciele pokolenia Y w 98% to aktywni użytkownicy bankowości internetowej. Cenią sobie dostęp do swoich pieniędzy w każdym miejscu i czasie. Osoby te bardzo często korzystają z kart płatniczych oraz możliwości dokonywania płatności i przelewów przez Internet (92%). Wyniki badania pokazują również, że ta grupa klientów rzadko osobiście odwiedza placówki bankowe. Preferuje przeważnie mobilny dostęp do swoich środków finansowych.

 Zainteresowanie pokolenia Y usługami bankowości internetowej – wyniki badania empirycznego

Artykuł

In order to view this page you need Flash Player 9+ support!


Get Adobe Flash player